sobota, 19 lutego 2011

Kajzerki

Składniki:
3/4 szklanki mąki pszennej,
1 płaska łyżeczka drożdży instant,
3/4 łyżeczki soli,
3/4 łyżeczki cukru,
troszkę mniej niż pół szkalnki wody (przegotowanej, letniej),
1/2 rozmąconego jajka,
1 czubata łyżka masła.

Wykonanie:
Mieszamy ze sobą wszystkie suche składniki - mąkę, sól, cukier i drożdże. Następnie dodajemy mokre i tłuste - wodę, jajko i masło.Łączymy je dokładnie za pomocą własnej ręki i ropoczynamy typowe "ciasto-drożdżowe" wyrabianie. Ja robiłam to tak, jak przykazała autorka przepisu: od momentu, gdy ciasto przestało lepić się do ścianek, wyrabiałam jeszcze przez 5 minut. Potem na 10 minut zostawiłam do "odetchnięcia", po czym zagniatałam kolejnych 5 minut.Po tych wszystkich zabiegach ukłądamy bryłkę ciasta w lekko natłuszczonym naczyniu, przykrywamy ściereczką i zostawić na godzinę do wyrośnięcia. Gdy minie wyznaczony czas dzielimy ciasto na 5 części. Z każdej formujemy małą kulkę, spłaszczamy ją lekko i kładziemy na blaszce (nawet nie trzeba jej niczym smarować ani wykładać - bułeczki nie przywierają).Dla lepszego efektu robimy na bułeczkach krzyżowe nacięcia. Zostawiamy na ostatnie 30-40 minut (pod przykryciem), po czym wkłądamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika. Piec zemy 10-15 minut.

Przed pieczniem bułeczki mozna posmarować żółtkiem, posypać ulubionymi dodatkami, a po upieczeniu spryskać wodą i na chwilę jeszcze wstawić do piekarnika.

wodąPrzepis pochodzi z "Dodaj i wymieszaj"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz